تاپیک: آیا بعد از ثبت فاکتور فروش، موجودی کالا از انبار کسر می‌شود؟
نمایش 7 پاسخ رشته ها
  • نویسنده
    نوشته‌ها
    • #17566
      ahadi1995.alireza
      مشارکت کننده

      آیا بعد از ثبت فاکتور فروش، موجودی کالا از انبار کسر می‌شود؟
      من میخام برای فاکتور های فروشی که در نرم افزار صادر کردم خروج انبار اتوماتیک باشه
      نرم افزار راهکاران این رو داشت آیا سپیدار هم داره؟

    • #17567

      درود خدمت شما

      بله، موجودی کالاها در نرم‌افزار تنها در شرایط زیر از انبار کسر می‌گردد:

      کالاهای درج‌شده در فاکتور فروش، از نوع کالا تعریف شده باشند.

      بر مبنای همان فاکتور فروش، سند خروج انبار صادر شود.

      نکته مهم:
      اگر در تنظیمات نرم‌افزار (بخش مشتریان و فروش) گزینه «صدور خودکار سند خروج انبار برای فاکتور فروش» فعال باشد، پس از ذخیره فاکتور، سند خروج انبار به صورت خودکار صادر می‌شود.

    • #17570
      ahadi1995.alireza
      مشارکت کننده

      چطوری میشه تو نرم افزار سپیدار فاکتور فروش را تسویه نمود؟

    • #17571

      در نرم افزار سپیدار به دو روش میتونید فاکتورهای فروش را تسویه کنید:

      1- از قسمت بالای فرم فاکتور فروش بر روی گزینه “ثبت رسید دریافت” کلیک کرده و اطلاعات مبلغ دریافتی را وارد نمایید.

      2- در منوی عمودی وارد سیستم «دریافت و پرداخت» شده از قسمت عملیات گزینه “تسویه حساب طرف مقابل جدید” را باز کرده پس از انتخاب “نوع طرف مقابل” بین دو گزینه “مشتری” و “واسط” گزینه مشتری را انتخاب نمایید، در قسمت “طرف مقابل” نام مشتری را انتخاب کرده از پایین فرم با استفاده از علامت (+) زرد رنگ ، سطر جدید ایجاد کرده در قسمت بدهکار فاکتور مورد نظر، و در قسمت بستانکار رسید دریافت مورد نظر را انتخاب کرده فرم را ذخیره نمایید.

      چنانچه رسید دریافت مربوط به فاکتور فروش مورد نظر را از قبل ثبت نکرده باشید میتوانید در همین صفحه از سمت بستانکار با استفاده از گزینه “صدور رسید دریافت” عملیات را ثبت نمایید.

    • #17572
      ahadi1995.alireza
      مشارکت کننده

      چگونه می‌توان فاکتور فروش را بر مبنای پیش‌فاکتور صادر کرد؟

    • #17573

      برای صدور فاکتور فروش بر اساس پیش‌فاکتور، کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

      وارد فرم فاکتور فروش شوید.

      در بخش پیش‌فاکتور، شماره پیش‌فاکتور مورد نظر را از لیست (سلکتور) انتخاب کنید.

      سپس بر همان اساس، فاکتور فروش ثبت خواهد شد.

    • #17574
      ahadi1995.alireza
      مشارکت کننده

      علت و راه حل پیغام خطا «امکان تعریف یا تغییر سند جاری وجود ندارد» هنگام ثبت فاکتور یا رسید انبار چیست؟

    • #17575

      دلیل نمایش پیغام خطا

      این پیام به این دلیل ظاهر می‌شود که برای بازه زمانی مورد نظر، فایل خرید و فروش فصلی صادر شده است.

      راه حل رفع مشکل

      وارد منوی حسابداری شوید.

      از بخش فهرست، گزینه فایل خرید و فروش فصلی سال 1396 به بعد را انتخاب کنید.

      در صفحه باز شده، سطر مربوط به فایل خرید و فروش فصلی دوره مورد نظر را کلیک راست کرده و گزینه حذف را انتخاب کنید.

      پس از حذف فایل، مجدداً اقدام به ثبت فاکتور یا رسید انبار نمایید.

نمایش 7 پاسخ رشته ها
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.